Kelebek Mobilya’nın yeni sahibi Doğtaş, satın almalara devam edecek. Doğal Çiftlik adlı bir şirket kurduklarım açıklayan Doğtaş’ın patronu Davut Doğan, “Çanakkaleli yerel bir markayı alıp süt ve süt ürünleri üreteceğiz” dedi ‘Şu an mobilyacıların 1 numaralı pazarı Libya1 Menekşe ATASELİM 0212 313 68 36 Orta Vadeli Plan’daki yıllık yüzde 5 büyüme hedefini eleştiren Doğan, “Bu ülkede işsizlik de var. Yüzde 7’nin altına düşmemek gerek. Bence gaza basmaya devam edilmeli. Ama sonuçta risk hükümetin” dedi.
Doğan, bankaların büyümeyi frenlemesiyle * mobilyadan otomotive pek çok sektörde durgunluk oluştuğuna dikkat çekerek, “Doğtaş olarak bu yıl yüzde 35’ten az büyümeyiz ama sektörde büyüme olmayacak gibi görünüyor Mobilyacılar şu an en iyi iş Libya’da yapıyor. Burası sektör için 1 numaraya oturdu” diye konuştu ki av önce Kelebek Mobilya’nın yüzde 67’lik hissesini 34.8 milyon liraya satın alan Doğtaş, 2013’te markayı yüzde 100 büyütmeyi hedefliyor.
Kelebek’in Doğtaş ile rekabet edeceğini, 40 bayiyi 5 yılda 200’e çıkaracağını kaydeden Doğtaş Başkanı Davut Doğan, “îki marka çarpışacak. Kelebek’in potansiyelini yurtiçi ve yurtdışında ortaya çıkaracağız. Fabrikayı Düzce’ye taşıdık. Yüzde 30 olan kapasiteyi yüzde 100’e çıkaracağız” dedi. ORTA SINIFA YÖNELİYOR Kelebek’in lüks ve pahalı algısı olduğunu ifade eden Doğan, şöyle devam etti: “Daha az çeşitle orta sınıfa hitap edeceğiz. Buradaki rakiplerden pay almak istiyoruz. Turquality’e de müracaat ettik.
İhracatı canlandıracağız. Kelebek Mutfak mağazalarını ayrı açacağız. Geçmişte sektörün raconunu kesen, sektörün ustası geri döndü diyebiliriz.” Doğtaş’ın yeni alanlara yöneldiğini ve holdingleştiklerini belirten Doğan, “Doğanlar Holding’i kurduk. Enerji, gıda, turizm, inşaata gireceğiz. Doğal Çiftlik adlı şirketimiz hazır. Çanakkale’de yerel bir markayı satın alıp süt ve süt ürünleri üreteceğiz. Görüşme aşamasındayız. Peynirde, sütte çok büyük şirketler var ama marka sayısı az. Bu alanda büyüyeceğiz” diye konuştu.